''σκαλωσιά''...προς τη γνώση Εαυτού

...περί ψυχοθεραπείας και αυτογνωσίας- Βαλάντης Χουτοχρήστος -Ψυχολόγος,Ψυχοθεραπευτής & Συνυπεύθυνος Ομάδας ''ΠΡΟΒΑΛΛοντας...''


Καλωσήρθατε στο προσωπικό μου blog!

Ο όρος ''σκαλωσιά'' είναι εμπνευσμένος απο τον ψυχολόγο Lev Vygotsky, ο οποίος μελέτησε αρκετά την έννοια της γνώσης και τις διαδικασίες μάθησης, εστιάζοντας ιδιαίτερα στη σχέση εκπαιδευτικού και μαθητή.Χρησιμοποίησε δε τον όρο ''scaffolding'', που μεταφράζεται με τον όρο ''πλαίσιο στήριξης'' ή ''σκαλωσιά'', για να περιγράψει την διαδικασία μάθησης μέσα από την σχέση δασκάλου και μαθητή. Στόχος- κατα τον Vygotsky- του εκπαιδευτικού είναι να βοηθήσει με ''σκαλωσιές'' τον μαθητή του να εσωτερικεύσει τη γνώση και, έπειτα, να προχωρήσει ο ίδιος πια μόνος και έμπειρος στο δρόμο της μάθησης
,της κάθε νέας μάθησης...

Κάπως έτσι ορίζεται και για μένα ο δρόμος της ψυχοθεραπείας, αλλά και η σχέση του θεραπευτή με τον αναλυόμενό του...

Σάββατο 10 Δεκεμβρίου 2011


Βιωματικά Σεμινάρια για Ομάδες Θεατρικών Παραστάσεων

Η θεατρική παράσταση είναι μια διαδικασία που εξελίσσεται μέσα από τα στάδια ενός ''ζωντανού οργανισμού''.Υπάρχει η γέννηση, η εξέλιξη και η δημιουργία,η ωρίμαση, η φθορά και ο θάνατος...

(Τα βιωματικά σεμινάρια βασίζονται στη ''διά του λόγου'' επαφή.Δεν υπάρχει συσχέτιση με την δραματοθεραπεία ή την εμψύχωση θεατρικού παιχνιδιού- σχολές για τις οποίες δεν γνωρίζω και δεν έχω εκπαιδευτεί.)

Πώς επικοινωνώ πρακτικά τις ιδέες μου με τους άλλους συντελεστές της παράστασης;

Σε ποιά σημεία αντιμετωπίζω δυσκολίες με τον ρόλο μου; Υπάρχει συσχέτιση με την προσωπικότητά μου ή με κάποιο παρελθοντικό τραύμα μου;

Πώς αντιμετωπίζω τα συναισθήματα που γεννά ο ρόλος μου;

Πώς διαχειρίζομαι το άγχος που μπορεί να γεννά η έκθεσή μου;

Μέσα από ποιές αμυντικές διαδικασίες αντιμετωπίζω αρνητικά συμβάντα, που προηγήθησαν της παράστασης, και καταφέρνω να ''μπω στον ρόλο'' ;

Πώς αντιμετωπίζω μια ''αποτυχημένη'' έκβαση του ρόλου μου σε μια παράσταση;

Ποιά η σχέση μου με το κοινό και το ''χειροκρότημα'';

Ποιά η σχέση μου με τον ρόλο του ''σκηνοθέτη'' και τις σκηνοθετικές ''εντολές'' ;

Πώς ορίζεται η θέση μου μέσα στη θεατρική ομάδα που ανήκω; Πώς αισθάνομαι;

Πότε αντιμετωπίζω δυσκολίες της έκφρασής μου;

Υπάρχουν συναισθηματικού τύπου δυσκολίες, όταν θέλω να αυτοσχεδιάσω αλλά δυσκολεύομαι;

Πώς θα αντιμετωπίσω την Απώλεια και το Πένθος, όταν η παράσταση ''πεθάνει''; Πώς διαχειρίζομαι την ''καταστροφή'' ναρκισσιστικών κατασκευασμάτων, που γεννήθηκαν στη πορεία της παράστασης;

Αυτού του είδους τα ερωτήματα θα μας απασχολούν...

Συντονιστής: Βαλάντης Χουτοχρήστος-Ψυχολόγος

Συχνότητα και Κόστος: Κατόπιν συνεννόησης στο χώρο της θεατρικής σκηνής

Επικοινωνία: 6970040938 & houtohristos@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου