''σκαλωσιά''...προς τη γνώση Εαυτού
...περί ψυχοθεραπείας και αυτογνωσίας- Βαλάντης Χουτοχρήστος -Ψυχολόγος,Ψυχοθεραπευτής & Συνυπεύθυνος Ομάδας ''ΠΡΟΒΑΛΛοντας...''
Καλωσήρθατε στο προσωπικό μου blog!
Ο όρος ''σκαλωσιά'' είναι εμπνευσμένος απο τον ψυχολόγο Lev Vygotsky, ο οποίος μελέτησε αρκετά την έννοια της γνώσης και τις διαδικασίες μάθησης, εστιάζοντας ιδιαίτερα στη σχέση εκπαιδευτικού και μαθητή.Χρησιμοποίησε δε τον όρο ''scaffolding'', που μεταφράζεται με τον όρο ''πλαίσιο στήριξης'' ή ''σκαλωσιά'', για να περιγράψει την διαδικασία μάθησης μέσα από την σχέση δασκάλου και μαθητή. Στόχος- κατα τον Vygotsky- του εκπαιδευτικού είναι να βοηθήσει με ''σκαλωσιές'' τον μαθητή του να εσωτερικεύσει τη γνώση και, έπειτα, να προχωρήσει ο ίδιος πια μόνος και έμπειρος στο δρόμο της μάθησης,της κάθε νέας μάθησης...
Κάπως έτσι ορίζεται και για μένα ο δρόμος της ψυχοθεραπείας, αλλά και η σχέση του θεραπευτή με τον αναλυόμενό του...
Καλωσήρθατε στο προσωπικό μου blog!
Ο όρος ''σκαλωσιά'' είναι εμπνευσμένος απο τον ψυχολόγο Lev Vygotsky, ο οποίος μελέτησε αρκετά την έννοια της γνώσης και τις διαδικασίες μάθησης, εστιάζοντας ιδιαίτερα στη σχέση εκπαιδευτικού και μαθητή.Χρησιμοποίησε δε τον όρο ''scaffolding'', που μεταφράζεται με τον όρο ''πλαίσιο στήριξης'' ή ''σκαλωσιά'', για να περιγράψει την διαδικασία μάθησης μέσα από την σχέση δασκάλου και μαθητή. Στόχος- κατα τον Vygotsky- του εκπαιδευτικού είναι να βοηθήσει με ''σκαλωσιές'' τον μαθητή του να εσωτερικεύσει τη γνώση και, έπειτα, να προχωρήσει ο ίδιος πια μόνος και έμπειρος στο δρόμο της μάθησης,της κάθε νέας μάθησης...
Κάπως έτσι ορίζεται και για μένα ο δρόμος της ψυχοθεραπείας, αλλά και η σχέση του θεραπευτή με τον αναλυόμενό του...
Σάββατο 10 Δεκεμβρίου 2011
Βιωματικά Σεμινάρια για Ομάδες Θεατρικών Παραστάσεων
Η θεατρική παράσταση είναι μια διαδικασία που εξελίσσεται μέσα από τα στάδια ενός ''ζωντανού οργανισμού''.Υπάρχει η γέννηση, η εξέλιξη και η δημιουργία,η ωρίμαση, η φθορά και ο θάνατος...
(Τα βιωματικά σεμινάρια βασίζονται στη ''διά του λόγου'' επαφή.Δεν υπάρχει συσχέτιση με την δραματοθεραπεία ή την εμψύχωση θεατρικού παιχνιδιού- σχολές για τις οποίες δεν γνωρίζω και δεν έχω εκπαιδευτεί.)
Πώς επικοινωνώ πρακτικά τις ιδέες μου με τους άλλους συντελεστές της παράστασης;
Σε ποιά σημεία αντιμετωπίζω δυσκολίες με τον ρόλο μου; Υπάρχει συσχέτιση με την προσωπικότητά μου ή με κάποιο παρελθοντικό τραύμα μου;
Πώς αντιμετωπίζω τα συναισθήματα που γεννά ο ρόλος μου;
Πώς διαχειρίζομαι το άγχος που μπορεί να γεννά η έκθεσή μου;
Μέσα από ποιές αμυντικές διαδικασίες αντιμετωπίζω αρνητικά συμβάντα, που προηγήθησαν της παράστασης, και καταφέρνω να ''μπω στον ρόλο'' ;
Πώς αντιμετωπίζω μια ''αποτυχημένη'' έκβαση του ρόλου μου σε μια παράσταση;
Ποιά η σχέση μου με το κοινό και το ''χειροκρότημα'';
Ποιά η σχέση μου με τον ρόλο του ''σκηνοθέτη'' και τις σκηνοθετικές ''εντολές'' ;
Πώς ορίζεται η θέση μου μέσα στη θεατρική ομάδα που ανήκω; Πώς αισθάνομαι;
Πότε αντιμετωπίζω δυσκολίες της έκφρασής μου;
Υπάρχουν συναισθηματικού τύπου δυσκολίες, όταν θέλω να αυτοσχεδιάσω αλλά δυσκολεύομαι;
Πώς θα αντιμετωπίσω την Απώλεια και το Πένθος, όταν η παράσταση ''πεθάνει''; Πώς διαχειρίζομαι την ''καταστροφή'' ναρκισσιστικών κατασκευασμάτων, που γεννήθηκαν στη πορεία της παράστασης;
Αυτού του είδους τα ερωτήματα θα μας απασχολούν...
Συντονιστής: Βαλάντης Χουτοχρήστος-Ψυχολόγος
Συχνότητα και Κόστος: Κατόπιν συνεννόησης στο χώρο της θεατρικής σκηνής
Επικοινωνία: 6970040938 & houtohristos@gmail.com
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου